
“Succesvol ondernemen begint met een professionele in- en externe communicatie”
Onder de titel: “Een team is net zo sterk als de zwakste schakel’, verzorg ik presentaties over het belang van een juiste in- en externe communicatie. Zonder communicatie géén succes. Maar realiseert u zich ook dat u met een juiste in- en externe communicatie veel onnodige kosten en problemen kunt besparen?
80% van alle problemen ontstaan door miscommunicatie.
De voorbeelden liggen voor het oprapen. Variërend van Teevendeal, MH 17, vluchtelingenbeleid, etc. Zaken worden van ons weggehouden, of niet, te laat of onvolledig gecommuniceerd.
Het percentage faalkosten in de bouw bedraagt liefst 27%. Het overgrote deel van die faalkosten bestaat uit miscommunicatie. Wanneer we die hoge extra kosten onder controle krijgen en eerlijk oprecht en juist communiceren, realiseren we enorme kostenbesparingen, maar worden ook veel problemen, en in het geval van rampen zelfs veel leed, voorkomen.
En we mogen als bedrijf absoluut niet onderschatten hoe we door het inzetten van de juiste communicatie: sneller, beter en duurzamer bouwen aan een sterk imago, aan naamsbekendheid en aan het succes van onze organisatie.
Het zijn de beste communicatie- en marketingconcepten die gloriëren
Het zijn niet per definitie de grootste en beste producten die de wereld veroveren. Het zijn de beste marketing- en communicatieconcepten die het meest succesvol zijn. Denk aan McDonalds, die niet beter is dan veel snackbars op de hoek van de straat. Maar de marketing van McDonalds is ijzersterk. Dat geldt ook voor tal van andere wereldmerken. Aan u de taak om de IKEA of Coca Cola binnen uw branche te worden.
Dat wil ik SAMEN met u realiseren. Alleen zijn we niemand. Juist door samen te werken, door krachten te bundelen, door kwaliteiten bij elkaar te brengen vormen wij een supersterke ketting.
Want het COLLECTIEF, HET TEAM, WINT ALTIJD!
Zorg dat uw bedrijf groot wordt op eigen kracht, zonder zich af te zetten tegen anderen, maar door in product, in dienst, in vakmanschap en als organisatie boven de collega-bedrijven uit te steken.
Wat is daar o.a. voor nodig?
- Spreken met een stem
- Het gezamenlijk uitdragen van dezelfde boodschap
- Hoe vaker een boodschap gehoord wordt, hoe luider een stem gaat klinken.
En vooral: Samenwerken SAMEN STERK! Samen bouwen!
Ik help u daar graag bij, met het aandragen van ideeën, het mee opzetten en begeleiden van communicatie-activiteiten en het benaderen van doelgroepen. Maar ik help ook afdelingen beter te laten functioneren en beter met elkaar te communiceren. Want succes begint van binnenuit. Hoe beter collega’s samenwerken, elkaar begrijpen elkaar creatief ondersteunen, hoe beter de uitstraling naar uw relaties, hoe groter het animo om juist bij UW bedrijf aan te kloppen……op die manier maakt u bestaande relaties tot uw
BESTE AMBASSADEURS!